Rally Krkonoše 2012 – komentář

Rally Krkonoše 2012 – komentář O druhém červnovém víkendu se v Trutnově uskutečnil další ročník Rally Krkonoše, která se zároveň stala 4. podnikem letošní sezóny Poháru ČR v rally. Do závodu odstartovalo 29 posádek, což je dlouhodobější standardní počet poháristů. Při pohledu do startovní listiny se dalo najít několik posádek, které se měly poprat o vítězství, ačkoliv z dosavadních letošních vítězů startoval pouze Kašpar. Ale jména jako Šimurda, Hendrich, Macháček, Padrián či Jirsa jsme museli mezi aspiranty na příčky nejvyšší zahrnout také, neboť v předchozích závodech předváděli pěkný sport a pohybovali se na stupních vítězů nebo v jejich nejbližším okolí.

Co se týká obsazení jednotlivých tříd, tak se s výjimkou tříd HA/3 a HA/1 v každé další našla posádka, která se vydala do boje o body. Nejpočetnější zastoupení bylo ve třídě V, kde bylo přihlášeno 10 vozidel, což znamenalo lehce přes třetinu ze všech startujících. O jednou auto méně jsme mohli napočítat v SA/1, kde jelo 9 vozidel, v SA/2 byli 4 přihlášení, tři posádky jeli s auty třidy HA/2 a SA/3 zaznamenala dva vozy. Abychom měli statistiku kompletní, sluší se připomenout si průběžné absolutní pořadí PČR. Vedoucí muž, Šmíd absentoval, stejně tak třetí Vedra, ze stupňů vítězů si cestu do Truntova našel pouze Jirsa.

Nyní již k závodu samotnému. Na posádky bylo připraveno necelých 74 ostrých kilometrů, odehrávajících se na čtyř rychlostních zkouškách v pořadí Zámecký Vrch, Bernartická, Starobucká a Kryblická přičemž při zkoušce Bernartická využil pořadatel možnost, že jedna zkouška se smí jet v závodě třikrát a volba padla na tento rychlostní test. Již před startem RZ1 jsme se museli rozloučit s jedním z velkých favoritů, neboť Jirsův kit vypověděl poslušnost. Naplno do soutěže vstoupil favorizovaný Šimurda, jenž v první sekci nepoznal hořkost porážky v RZ a do úvodního servisu dojížděl na zasloužené průběžné první příčce. Třičtvrtě minuty za ním se pohyboval Jiří Zahrádka na Felicii, jenž dokázal za svými zády držet mnohem zkušenějšího Hendricha, kterému patřila třetí pozice průběžně. Za zmínku stojí těsný souboj vozů s odlišnou koncepcí mezi Padriánem a Kašparem, když prvně jmenovaný měl k dispozici jednu setinu náskoku na pilota Octavie. Všichni doposud jmenovaní byli navíc důkazem rozmanitosti startovního pole, neboť co auto, to jiná třída.

Do konce soutěže zbývalo odjet ještě jednou rychlostní zkoušky ve stejném pořadí jako v první sekci plus Bernartickou RZ. Tato část soutěže se nesla zejména ve znamení útoku Kašpara, jenž se v RZ6 propracoval za záda Šimurdy, aby na shodné příčce setrval až do cíle a mohl tedy slavit stříbro absolutně a první post ve třídě SA/2. Jak vyplynulo z textu, absolutní vítězství získal Šimurda se Škodou 130 LR a současně si také připsal plný bodový zisk ve třídě V. Opačný trend zaznamenala umístění skvěle jedoucího Zahrádky, který se propadl na 6. místo absolutně, avšak stále to stačilo na první místo ve třídě SA/1. Stupně vítězů v absolutním pořadí uzavíral Hendrich, který se na bronzový stupínek absolutně a vedoucí příčku v SA/3 dostal po RZ7. Čtvrté místo a prvenství v HA/2 vybojoval Padrián, pro nějž byly Krkonoše prvním startem v sezóně. Pátou příčku bral Král pilotující další slavný škodovácký závodní vůz, a to Škodu 130 RS. Tímto by jsme měli kompletní výčet vítězů tříd a sluší se doplnit i zbylá medailová umístění ve třídách.

SA/1 dopadla v pořadí Zahrádka, Steiner a Mandaus, SA/2 jasně ovládl Kašpar se čtyřminutovým náskokem na druhého Pilaře, třetí místo bral Švec. Ve třídě SA/3 se do cíle podíval pouze Hendrich, neboť Myslivce zradilo auto již před startem. Těsným rozdílem dopadla v cíli třída HA/2, kdy vítězný Padrián měl čtvrt minutový náskok na Kynčla. Třetího jezdce třídy – Nedbala vyřadila ze hry na poslední zkoušce převodovka. Na závěr jsem si nechal nejobsazenější třídu V, kterou vyhrál Šimurda následován Králem a Hrabcem.

Čtvrtou soutěž máme zdárně za sebou a nezbývá než dodat, že k dalším bojům se účastníci Poháru ČR sejdou za dva týdny při Rally Hustopeče.



Autor: Jakub
Fotografie: Petr Eliáš

Přidat komentář

Přidat váš komentář:
Jméno
Opište kod:

Komentáře k článku

42lIOFEST: You really make it appear so easy along with your preenstation but I find this matter to be actually something which I think I’d by no means understand. It kind of feels too complicated and very vast for me. I am taking a look forward on your subsequent put up, I will attempt to get the hang of it!
Ada: Mam komentar u videa z Krkonos.Jinak musim neustale premejslet o cele te vasi realizaci a fakt smekam pred tim co ste dokazali pres zimu postavit za bestii a porad mi to pripada jako scifi.Tohle auto nema v nasich luzich a hajich obdoby.A presto,ze par lidi reklo na podbrdskej,ze to auto je mezi nima WRcecko a je tezky se s nim rovnat,tak si myslim,ze ten kdo tohle cely vymyslel to ma v hlave hodne v poradku a takovy auta by meli jezdit.Staci se podivat na sledovanost videi.Jinak pro pana Simurdu velky dik za kontakt na pana Stodulku kvuli tem zadnim ramenum 130 lr.A stal za to i ucet za tel. :))