K4 pohár – Rally Krkonoše 2011

 K4 pohár – Rally Krkonoše 2011 Třetím zastavením K4 poháru České republiky v rally byla Rally Krkonoše v Trutnově. Do centra soutěže se sjeli všichni favorité v čele s Šimurdou, Dohnalem a Hendrichem. Po nočním dešti většina závodníků zvolila jistotu ve výběru pneumatik a odstartovala na mokrých. Na úvodní Starobucké zkoušce začal nejrychleji Šimurda a lancery dokázal udržet za sebou. Do servisu přijížděl na první pozici absolutně (!), avšak pouhých devět desetin před Hendrichem s Mitsubishi Evo VII. O dalších deset vteřin pozadu byl Dohnal. Po polovině soutěže byl ve vedení třídy SA2 Josef Zimmermann s C2 R2 Max zapůjčenou od Bryndy. Ten pomalu poodjížděl Jirsovi s kitovou Felicií. Třetí Standa Sitný měl opět problémy s řemenem alternátoru, kterých letos ztratil už hromadu. V SA1 byl letos již tradičně velmi rychlý Martin Vopatřil s Felicií. O kategorii V se nemusím moc vyjadřovat, protože Šimurdova 130 LR bude asi nedostižná. Nicméně na druhém místě se držel Hrachovec a na třetím Paldus. V historických automobilech byl nejrychlejší Hovorka s velmi pěkným favoritem.

Na druhé průjezdy všech zkoušek už trať vyschla a všichni přezuli na suché pneumatiky. Sitný v servisu opravoval svého Nissana o dvě minuty déle, než byl stanovený časový limit a tak dostal dvacet vteřin penalizaci. Po RZ 6 z bojů vypadl kvůli technické závadě i Jirsa a Zimmermann měl rázem velký náskok a mohl si dovolit i trochu zvolnit. Na čele však pokračoval souboj mezi Šimurdou a lancery.

Po šesté RZ se dokázal do čela probojovat Hendrich. Bohužel však tento krásný souboj rozhodla Šimurdova technická závada na následující zkoušce. Do cíle se již nic nezměnilo a tak si Hendrich dojel pro druhé vítězství v sezóně. Druhý Dohnal na něj ztratil necelých deset vteřin. Na třetím místě absolutně a prvním v SA2 dojel Zimmermann. Za ním na druhé příčce v poháru přijel Sitný s Nissanem. Třetí skončil Martin Lehký s Cliem Sport.

Pro něj to však nebyla vůbec jednoduchá soutěž. Na čtvrtém testu přišel o tlumič výfuku tak nešťastně, že mu v jednu chvíli dokonce chytlo auto. Závadu se však nepodařilo odstranit, a tak posádka musela zbytek soutěže doslova přetrpět. Na každé zkoušce se pálila barva a v autě to bylo doslova za trest. Bez výfuku byl v autě také strašný řev, a tak i komunikace se spolujezdcem nebyla dobrá. Proto celkový výsledek nebyl tak až špatný.

V SA jedničkách si pro vítězství nikým neohrožován dojel Martin Vopatřil. Tento jezdec bude letos asi jen těžko hledat srovnatelnou konkurenci. Letošním smolařem v SA1 je Martin Búš. Je to jeho letos třetí odstoupení v řadě za sebou. Na Krkonoších ho to muselo mrzet o to více, že odstoupil na poslední RZ. Ve třídě V si pro vítězství nakonec dojel Jan Kynčl na Škodě 130 LR před Michalem Pokorným s felicií. Jediným historickým automobilem v cíli byl Favorit Jiřího Hovorky.

Pořadatelům se velmi povedlo i závěrečné slavnostní vyhlášení výsledků v trutnovské Uffo aréně. Celkově byla soutěž velmi povedená a většina závodníků jistě přijede ráda zase za rok.

Odkaz na detailní výsledky: www.ewrc-results.com/final.php?event=2656&stage=§ion=7&category=

Příštím závodem K4 poháru bude Rally Vysočina 15. – 16. 7.

Autor: Radoslav Houser - eWRC.cz

Přidat komentář

Přidat váš komentář:
Jméno
Opište kod:

Komentáře k článku

xJV7h9UP: If they are garnishing your wages, that means they have gone to court and received a judgment. Those are public records and will eventually get placed on your credit report.Paying the debt off will not get a judgment removed form your reports, but it will show it was paid off. The effect to your score will be miu2or30;..jndgments hurt your score badly for a few years, whether paid off or not.
Petr Hadáček: Ahoj kluci.! Tak každý den koukám sem na stránky a čekám nějaké informace jetli jedete Vysočinu..? Já abych včas procvičil palce, až vám je budu držet.! :-)