TROTINA RALLYE TEAM opět s oranžovou Škodou 130LR

TROTINA RALLYE TEAM opět s oranžovou Škodou 130LR Po úvodním podniku letošního seriálu v rámci Poháru K4 v Lužických horách se posádka TROTINA RALLYE TEAMU Petr Šimurda a Milan Dlouhý chce s Vámi podělit o dojmy z úvodního závodu a nastínit své plány pro nejbližší týdny.

Do Lužických hor jsme vyrazili plni očekávání a samozřejmě i nervozity, jak se nám povede v tak nabité konkurenci přihlášených posádek. Už při seznamovacích jízdách jsme hodně diskutovali, jak nám budou vyhovovat jednotlivé RZ. Poté, co jsme se vrátili k naší Škodě 130, která se výkonem motoru nemůže rovnat Kadettu, s nímž jsme jezdili předchozí sezóny, nám bylo jasné, že rychlostka se stoupáním na Ještěd nebude pro nás zrovna ideální. Proto jsme se snažili „dohánět“ ztracený čas z této RZ na ostatních zkouškách. Hodně jsme se těšili na šotolinu!!!

Jak se ale ukázalo, byla to pro naši 130-tku trošku smolná RZ. Když jsme v prvním průjezdu touto zkouškou po pár set metrech na šotolině zkracovali levou zatáčku trávou kolem balíku slámy, ozvala se rána jako z děla a v nás pěkně zatrnulo. I přes problémy s řazením jsme dokončili RZ a v servisu pak zjistili, že jsme trefili nějaký pořádný kámen, který silně zdeformoval zadní ližinu a posunul příčku pod motorem. Naši mechanici měli v servisu hodně práce, ale vše perfektně zvládli a tak se nám povedlo dovézt 130-tku až do cíle.

V konečné absolutní klasifikaci poháru K4 nás na poslední RZ odsunula na 2. místo posádka Mitsubishi EVO VII. otec a syn Hendrichovi a tím nám vrátili porážku z loňského ročníku tohoto podniku. Ve třídě „V“ se nám podařilo zvítězit.

Domů jsme odjížděli tak trochu se smíšenými pocity. Jednak jsme si užili svezení ve 130-tce a pěkně si zazávodili, ale taky jsme moc dobře věděli, že nás čeká spousta práce na autě.

Po návratu jsme 130-tku ihned rozdělali a zjistili, že jsme jí pěkně ublížili!!! Kromě již zmíněných věcí byla ještě ohnutá zadní ramena – a to dost. Rozhodovali jsme se, jestli stávající „A“ ramena vyměnit za nová nebo se pustit s ohledem na nepříliš mnoho času k dalšímu závodu do přestavby zadních ramen za LR-ková. Po zhodnocení všech možností jsme se pustili do dlouho odkládané přestavby zadních ramen, abychom na příští závod poháru K4 do Kopné vyrazili se správnými LR rameny.

Takže v těchto dnech máme hodně napilno, abychom to stihli včetně nového nastavení podvozku a nutného odzkoušení auta. Když se všechno povede, uvidíme se na druhém letošním podniku ve Slušovicích.

Autor: Milan Dlouhý

Přidat komentář

Přidat váš komentář:
Jméno
Opište kod:

Komentáře k článku

Ondřej Dráb: Zdravím, před několika lety jsem na internetu shlédl video sestřih sezónou se Škodou 130 LA a těšil jsem se na to až tuto jízdu uvidím na živo. Bohužel v následujících sezónách jste startovali již s Kadettem GTE. O to více jsem byl překvapen z toho, že jste na Alza Rallye Vsetín 2010 startovali se Škodovkou. Ještě více mě potěšilo, když byl oznámen start v roce 2011 s již zmíněnou Škodou, ale přestavěnou na 130 LR. Nemeškal jsem a vyrazil hned na první podnik sezóny Rallye Lužické hory, i když moje cesta z Jižních čech měřila skoro 200 km. Prvně jsem se šel podívat na RZ3. Že vaše jízda bude dravá na to jsem byl připraven. Pravotočivou zatáčku jste prolétli rychlostí blesku. (Aleš Padrián a Tomáš Macháček brzdili před druhým stromem a vy až za posledním před zatáčkou) Ale to co mě čekalo na poslední RZ podniku jsem nečekal ani ve snu. Vaše Škodovka se přiřítila mezi domy na dvou kolech a vykroužila vracečku lépe než někteří “mišáci“ V tu chvíli se již znuzení diváci znovu probudili k životu a nadšeně povzbuzovali. Atmosféra se snad ani nedá popsat. A my s úsměvem na tváři a se slovy „Ten Šimurda je fakt magor“ vyrazil k domovu. Přejeme Vám mnoho úspěchů a aby jste dojeli vždy v pořádku do cíle. Hoši děkujem a vaší „neobyčejné Škodě“ také.