Rally Krkonoše zná své vítěze

Rally Krkonoše zná své vítěze Čtvrtá Rally Krkonoše je zdárně ve svém cíli. Jaká vlastně byla a co zajímavé se na jejích tratích událo? V areálu trutnovského Autostylu začalo být pěkně živo už ve čtvrtek od dvou hodin odpoledne. To se začaly trousit první posádky pro itineráře a současně probíhal výdej materiálu pro jednotlivé rychlostní zkoušky. Pátek pak byl ještě více nabytý. Již před osmou pokračovala prezentace posádek, současně již probíhaly také administrativní přejímky, od půl jedné začala první vozidla najíždět k technickým komisařům. Celkem nakonec prošlo přejímkami 105 vozidel EcoSun Mistrovství České republiky ve sprintrally, Mistrovství České republiky v rally historických automobilů, Poháru České republiky v rally a České Trophy – rally pravidelnosti.

Už od šesti hodin v podvečer se začali všichni diváci trutnovské soutěže přemisťovat na Krakonošovo náměstí. V pohotovosti byly všechny pozvané legendy rally – tedy Leo Hnatevič, Václav Bobek mladší, Jiří Kotek, Jiří Šedivý, Svatopluk Kvaizar, Jiří Janeček, Jiří Syrovátko, Josef Srnský, Ota Landecký, Miloš Vodseďálek i Zdeněk Ponec. Po půl sedmé začala pod stanem vedle startovní rampy jejich autogramiáda. Současně pak moderátorka večera položila pár otázek juniorskému mistru světa z loňského roku Martinu Prokopovi, Romanu Krestovi, Miroslavu Janotovi a Jiřímu Hendrichovi. Po této krátké tiskové konferenci začala přes rampu přejíždět všechna závodní auta. Společnost na rampě jim dělaly tři spoře oděné dámy, a proto se letošní představení posádek mírně protáhlo. Zatímco závodníci šli spát, pořadatelé a činovníci spolu s legendami absolvovali ještě večeři doplněnou vyprávěním historek a prohlížením fotografií.

V sobotu ráno se centrum dění přesunulo znovu do autosalonu Škoda firmy Autostyl. Startovní rampa byla na svém místě, a tak se na trať mohla v devět hodin ráno vydat první posádka. Byl to samozřejmě Martin Prokop s Janem Tománkem. Všichni pořadatelé byli již v pohotovosti, protože na první rychlostní zkoušku s názvem Starobucká sponzorovanou firmou KVK se Prokop dostal již za čtvrt hodiny. .

Nejlepší vstup do soutěže měl právě loňský juniorský mistr světa. Zdatně mu sekundovali Odložilík, Kresta, Semerád, Černý i Orsák. Nejlepší z dvoukolek byl desátý Antonín Novák následovaný Janem Dohnalem. Na osmnáctém místě byl první závodník z Poháru ČR v rally Petr Šimurda. Dvacátým časem překvapil mladý Václav Kopáček se Škodou Fabií třídy N1. První z historiků pak byl 29. Miroslav Janota. Spíše pomaleji začali např. Hudec s Mackem. Na trati rychlostní zkoušky mezi Starými Buky a Horním Žďárem havaroval Petr Trnovec, vzápětí po něm pak dvojice Pátl – Volf, která po několika kotrmelcích dokonce na chvíli běh závodu zastavila.

Pořadí prvních šesti posádek se na druhém testu sice promíchalo, vedení si však nadále udržel Prokop. Kresta se v součtu dostal na druhé místo a poslal za sebe Odložilíka s Turečkem. Dobrý výkon podával Firla, Šimurda s pohárovým Kadettem si na Zámeckém vrchu, který se konal pod záštitou České lesnické akademie a firmy T-Lights, polepšil dokonce o pět míst. Pantálka s vozem WRC nechával stále za sebou. Dvoukolky tentokrát ovládl Dohnal před Dunovským a Novákem. Havárie potkala bratry Bočkovi a Vrkoslava.

Třetí test – nová rychlostní zkouška Bernartická vedená firmou ATS – sedla opět nejlépe Prokopovi s Tománkem. O druhé místo v průběžném pořadí pak sváděli tuhý boj Kresta, Orsák a Odložilík. Celkově pátý Semerád už na ně ztrácel. Dohnal s Bryndou teď soupeřili o první místo ve dvoukolkách. V poháru nadále dominoval Šimurda před Hendrichovými a Králem s kitovou Felicií, historiky vedl Janota. Posádkám Exces Super Bike Clubu Bernartická vůbec nesedla – zatímco Tenkl v ní obsadil až 51. místo, Horák dokonce havaroval. Obdobně se se soutěží rozloučil Grega, který si proklestil poměrně dlouhou cestu lesíkem. Dámská posádka Daňhelová – Zikmundová byla po testu na šedesátém osmém místě.

Také poslední vložka první sekce se stala kořistí Martina Prokopa. Na trati z Kryblice přes Starý do Nového Rokytníku podporované firmami Cityboard a SDT mu byl nejblíže Martin Semerád (ztrácel pouhých 0,9 sekundy), v rozmezí 6 – 8 vteřin ztráty se pak srovnalo dalších pět posádek. Druhé místo v průběžném pořadí hájil Kresta. Dohnal s nejrychlejší dvoukolkou se držel vysoko na desátém místě, Šimurda byl čtrnáctý, Janota dvaadvacátý. Čtyři posádky na Kryblici odstoupily pro technické závady. Beznadějně poslední byli Daněk s Hlavatým, kteří se na RZ2,6 zaparkovali v hlubokém příkopu a trvalo dlouho, než se dostali ven.

Pořadí na prvních třech místech zůstávalo nezměněné také po pátém testu. Posádky si před ním odpočaly v hodinovém přeskupení a jejich vozům se dostalo náležité péče v servisním parkovišti. Posíleni řízkem se pak rádi vydali znovu na trať. Drobné problémy měl Odložilík a Semerád se tak v průběžném pořadí dostal na čtvrté místo. Kopáčkovi patřila po rychlostní zkoušce skvělá 25. pozice – bohužel však byla tato zkouška poslední, kterou mladík absolvoval. Narušil dokonce i její průběh tím, že v letmém cíli sestřelil fotobuňku.

Po šestém testu, tedy druhém průjezdu Zámeckým vrchem, se situace také nezměnila. Prokop teď vedl už o 34 vteřin před Krestou, o 12 vteřin za ním byl Orsák, kolem minuty ztráceli na vedoucího jezdce Semerád, Odložilík a Černý. Další havárii soutěže měl na svědomí Máca. V následující zkoušce havaroval nedaleko po startu Odložilík a test musel být na chvíli přerušen. Hned co jeden z místních obyvatel naporcoval překážející strom, mohlo se pokračovat. Dohnal s dvoukolkou se tak posunul až na deváté místo. Dámská dvojice teď byla šedesátá třetí z celkem 78 vozů pokračujících v soutěži. Pořadím pak nijak výrazně nezamíchala ani poslední zkouška, a proto se pojďme podívat na konečné výsledky.

Absolutním vítězem Rally Krkonoše se po 75 km rychlostních zkoušek stala trojice ve složení Martin Prokop – Jan Tománek – Ford Fiesta S2000. Druhé místo s odstupem 41,2 vteřiny obsadil Roman Kresta s Tomášem Kašpárkem na Mitsubishi Lancer Evo IX a třetí pak Orsák s Vajíkem na stejném voze. Dohnal s dvoukolkou se udržel na devátém místě absolutního pořadí. Trutnovská dvojice Richard Kirnig a Martin Bartoš dorazila k Autostylu jako čtrnáctá, což je velmi slušný výkon. Šimurda nakonec klesl na sedmnácté místo, svého pomyslného soupeře Janotu však nechal za sebou na místě dvacátém. Na rampu se pak dostali všichni mistři světa – Prokop jako první celkově i ve své třídě, Michalík jako dvanáctý a sedmý ve třídě, Špaňhel 58., ve své třídě třetí.

V rámci EcoSun MČR ve sprintrally je zahrnuto několik dílčích klasifikací. Začněme postupně jednotlivými třídami. Ve třídě N4 zvítězil Roman Kresta těsně následovaný Jaroslavem Orsákem. Třetí místo obsadil Martin Semerád s dostatečným náskokem na Jana Černého. Dvoulitrovou třídu N3 opanoval bezkonkurenčně Petr Pelech – zvítězil s minutovým náskokem na Hrubého, Stromšík následoval s téměř dvouminutovou ztrátou. Ještě větší náskok než Petr si odvezl v N2 Pavel Pelech. Grafek za ním zaostal o více než dvě minuty, Špaňhel pak téměř o čtyři. Jen velmi těsně prohrála svůj souboj o čtvrté místo Martina Daňhelová. Obrovské rozdíly byly také mezi vozy třídy S2. První tady byl Štěpánek následovaný Pantálkem a Tenklem. Diesely se staly kořistí mladého Mandíka, který za sebou nechal velezkušeného Urbana i manžele Královi. Ve třídě A7 zvítězil s přehledem Petr Brynda. Kaválek ani Zdráhala na něj prostě nestačili. S přehledem zvítězil také Jan Dohnal ve třídě A6. Dunovského nechal daleko za sebou stejně jako třetího Svačinu. Na závěr pak třída A5 – vítězem se stal Galia, když jeho dva největší soupeři odpadli po haváriích. Pohár za druhé místo si odvezl Picek, třetí byl Friedrich s Chromkem, kteří jako jedni z mnoha a mnoha posádek potkali na RZ3,7 zákeřné svodidlo. Součástí seriálu sprintrally je rovněž MČR juniorů – tady se stali vítězi Semerád s Ernstem. Dámský pohár si domů odvezla dvojice Daňhelová – Zikmundová, nejlepší smíšenou posádkou se pak stali Peták s Benešovou. V poháru mládeže zvítězil Koči s Ferenczem na Fabii.

Z devíti historiků jich dojelo do cíle sedm. Jako první dorazil k Autostylu na cílovou rampu Miroslav Janota s Opelem Kadett a spolujezdcem Pavlem Stráským. Druhý Hloušek se Škodou 130 LR zaostal o tři a půl minuty. Za sebou nechal Křišťana, Blahouta, Bělohradského, Šmahela i Navrátila, který se potýkal s potížemi. Nejhojněji byla zastoupena (a to hned dvěma vozy :o) třída D3. Pravidelnost vyhrál Kraus před Kunstem a Šindelářem.

V rámci K4 Poháru ČR v rally zvítězil s dostatečným náskokem Petr Šimurda navigovaný Milanem Dlouhým ve voze Opel Kadett. Druzí Hendrichovi s Mitsubishi Lancer Evo VII si poradili se třetím Králem na kitové Felicii. Výborné čtvrté místo si z Krkonoš odváží Macháček s Karešem a jejich Škoda 130 LR. Poslední byl s obrovskou ztrátou Daněk – u něj je však nutné ocenit jeho nasazení a touhu dojet i přes poškození vozu při havárii na RZ2. Třída SA3 měla jediného zástupce v Jiřím Hendrichovi. V SA2 za sebou Janíček nechal o čtyři vteřiny Ševečka, třetí místo si připsal Stanislav Sitný. Třídu SA1 s přehledem vyhrál Jakub Král, druhý za ním byl jilemnický Václavík. Třetí místo těsně uhájil Mandaus před Beránkem. Ve třídě HA2 se stal vítězem Nedbal před Zlámalovými a Daňkem. Skalp skupiny V získal Šimurda, který za sebou nechal trojici Macháček, Hrachovec a Hock.

Celá soutěž byla zakončena tradičním vyhlášením, na které se všichni po rozpuštění uzavřeného parkoviště v Autostylu přesunuli na sedmou hodinu do hotelu Patria. S předáním cen tentokrát pomohl místostarosta Trutnova Tomáš Hendrych a legendy Josef Srnský, Václav Bobek a John Haugland, který do města přicestoval v sobotu před polednem a u cílové rampy měl svou autogramiádu. Putovní pohár vítězi předal ředitel soutěže Vladimír Hlavatý spolu s koordinátorem setkání legend Ing. Jiřím Syrovátkem. Věříme, že se všem posádkám i divákům v Trutnově líbilo, a že se tu příští rok zase v hojném počtu sejdeme.

Autor: Pavla Hlavatá

Přidat komentář

Přidat váš komentář:
Jméno
Opište kod:

Komentáře k článku