Bedna od Krakonoše

Bedna od Krakonoše Petr Šimurda s Milanem Dlouhým se po loňské sezóně v Rallye Cupu pro letošek rozhodli pro republikový šampionát historických vozidel. Na řadě byla 3. Rally Krkonoše, která se dá nazvat jako domácí pro východočeskou posádku s Opelem Kadett Coupé. „Rally Krkonoše jsme svým způsobem určitě považovali za „domácí“ podnik, i když jsme zde startovali poprvé a nevěděli, co od připravených rychlostních zkoušek můžeme očekávat,“ řekl před startem Petr Šimurda.

Krkonošské rally ovšem předcházela kostelecká v rámci Rallye Cupu. Tetí díl ambicózního poháru se odjel dva týdny před závodem MČR-HA.

„Do Kostelce jsme se letos rádi vraceli, protože loňská rallye se nám celkově moc líbila. Naše účast nebyla jenom o testování na Krkonoše, ale chtěli jsme se hlavně svézt na pěkných závodech. Pořadatelé předem avizovali nové RZ a také nějakou šotolinu, což nás oslovilo. Jak se také ukázalo, právě úseky na šotolině byly dosti náročné, ale zároveň pěkné. Letošní ročník opět dokázal, že v Kostelci rallye opravdu fandí,“

vysekl poklonu pořadatelům červencové soutěže pilot Opelu Kadett.

Ale zpět k podniku z okolí Trutnova. Přáním jezdce týmu Spirit Racing bylo odjet Krkonoše bez technickým problémů. Podřídila se tomu hlavně příprava vozu.

„Krkonošskou Rally jsme chtěli hlavně absolvovat bez technických problémů, které nás bohužel vyřadily v Krumlově, kde se jednalo o závadu na převodovce. Snažili jsme se vše zkontrolovat, některé díly se vyměnili raději preventivně, abychom pokud možno vyloučili další technickou závadu,“

komentuje přípravu na závod jezdec.

„Samotný závod nezačal nijak pozitivně, tak jako ostatní posádky jsme dostali informaci o havárii Josefa Petáka a zrušení první RZ. Začalo se tedy závodit od 2. RZ a námi dosažené časy nebyly nejhorší. Po trati jsme potkávali odpadnuvší auta, a tak jsme se chtěli hlavně vyvarovat chyb. Připravené RZ byly pěkné, ale vskutku náročné,“

chválí technické tratě pořadatele z Trutnova Petr Šimurda. Po první rundě patřilo posádce Šimurda – Dlouhý třetí místo v historicích, deset vteřina za Janotou a dvacet za Tichým.

Ve druhém kole soupeři posádce trošku ujeli a nakonec se štěstím uhájili bronz před Emilem Trinerem na voze stejné značky a specifikace. Na vozu se ovšem projevila tolik obávaná technická závada, naštěstí dovolila dvojici dojet až do cíle.

„Pravdou je, že nás trochu potrápily brzdy, které se přehřívaly a zůstávala viset ruční brzda. To nám přivodilo několik nepříjemných situací, protože v druhé polovině každé zkoušky už to nebylo na brzdách zcela ideální. Samozřejmě naši soupeři ještě přidali a my jsme nebyli schopni na jejich tempo odpovědět,“

popisuje druhou polovinu 3. Rally Krkonoše pilot vozu s atmosférickým dvoulitrem. Petr Šimurda byl v cíli klasifikován o 2,3 vteřiny před Emilem Trinerem. Tuto situaci komentuje následovně:

„Ano, povedlo se nám soutěž dokončit před Emilem Trinerem, ale je potřeba brát v úvahu, že Emil s tímto autem jinak nejezdí. A jak nám sám říkal v průběhu soutěže, je potřeba si na chování Kadetta zvyknout, tak aby mu člověk věřil a věděl, co si s ním může dovolit.“

Hodnocení spolujezdce Milana Dlouhého k Rally Krkonoše:

„Mně se tento podnik velice líbil a závody jsem si i přes zmíněné drobné problémy skutečně užíval. Nádherné pasáže na „srdce“ a také to, co máme s Petrem rádi – šotolina. Krkonošská rally má velkou oblibu i mezi diváky, což bylo poznat dle velkého počtu lidí podél tratě rychlostních zkoušek a v neposlední řadě se povedlo i počasí.“

S loňským závodním speciálem Petra Šimurdy startoval v Krkonoších v rámci Poháru České republiky překvapivě Jiří Vrkoslav, známý ze svých startů ve Volném Poháru se Škodou Favorit v minulých letech.

„Jirka bohužel nemá ještě své auto hotové a chtěl se hodně svézt. Tak jsme se dohodli a já mu tu naší „oranžádu“ půjčil. Myslím, že Jirka je dobrý jezdec, když dokázal, že umí jet svižně i se zadním náhonem. Nakonec to ukázaly jeho dosažené časy. Jsem rád, že mu auto vydrželo až do cíle,“

chválí Petr Šimurda Vrkoslavův výsledek – 7. místo v PČR a 1. ve sk. V.

„Nyní naše přípravy směřují k Příbrami. Je to opět pro nás nová soutěž, kterou jsme ještě nejeli a tím i další výzva. Dle informací, co máme, patří tento podnik k těm náročnějším a tak nelze nic podcenit. Samozřejmě, i jako spousta dalších posádek, trochu zápasíme s vlastním časem, který můžeme přípravě a závodům věnovat. Doufáme, že se vše podaří a s našimi soupeři se potkáme právě v Příbrami,“

naznačuje místo dalšího startu východočeský jezdec. Takže s posádkou Petr Šimurda – Milan Dlouhý se setkáme při XXXI. Sevenoaks Rally Příbram, která je naplánována na 18. až 19. září 2009.

Autor: Přemysl „maevad“ Budín, eWRC.cz,

Přidat komentář

Přidat váš komentář:
Jméno
Opište kod:

Komentáře k článku