Rozporuplné pocity premiéry

Rozporuplné pocity premiéry TROTINA Rallye TEAM letos premiérově zkouší rychlostní zkoušky mistrovství České republiky historiků. Uplynulou 18. Historic Vltava Rallye, která se jela souběžně s 44. Mogul Šumava Rallye Klatovy, se posádce Petr Šimurda – Milan Dlouhý s vozem Opel Kadett nepodařilo po ošklivé havárii dokončit.

Kdo kdy byl na jakékoliv soutěži Rallye Cupu nemohl přehlédnout oranžovou Škodu 130 LR. Za volantem seděl Petr Šimurda, rozpis četl Milan Dlouhý a škodovka se do většiny zatáček řítila bokem. Na konci loňské sezóny tým zakoupil nové nářadí – Opel Kadett 2,0 Coupé GTE a na přání sponzora před nimi stála nová výzva – mistrovství republiky historiků. Dvoulitrový speciál jezdec TROTINA Rallye TEAMu otestoval na podzimní Erzetce Koněprusy – Tetín a také v březnu na velkém testování týmu z Královehradecka.

První soutěží v kalendáři byla 18. Historic Vltava Rallye 2009. Krásné slunečné počasí před prvním podnikem sezóny se v pátek zcela otočilo a na posádky čekala mokrá trať s vytrvalým deštěm. Odpověď na otázku o nervozitě před první zkouškou byla na snadě:

„Nervozita určitě ano, poprvé v novém autě, nové soutěži a ještě na mokru,“

řekl Petr Šimurda, který si s navigátorem Milanem Dlouhým prošli křest ohněm. Dvanáctá příčka v RZ1 – Klatovský okruh byla solidním vstupem do soutěže. Plus u diváků si pilot Opelu Kadett připsal i za atraktivní pojetí čtyřkolového okruhu.

Sobotní vimperská etapa měla na programu pět rychlostních zkoušek a hned na první z nich si připsal Petr Šimurda skalp všech ostatních účastníků. Premiérově vyhraná rychlostní zkouška v MČR-HA byla nečekaná, avšak zasloužená. Posádka TROTINA Rallye TEAMu se rozjela a následoval pátý, resp. třetí čas. Ve druhém průjezdu rychlostní zkouškou Zálesí – Drážov se opět zadařilo a v cíli to znamenalo druhý nejrychlejší změřený čas.

„Jelo se nám dobře, až na pár chyb, ale to se na osmnáctikilometrové vložce stane. Mile nás pak překvapilo, jaké časy se nám povedlo zajet. Každý ale ví, že jedna vyhraná RZ v závodě nic neznamená,"

moc dobře ví Petr Šimurda. Do cíle testu Malenice – Boubská se mu totiž dorazit nepodařilo. Co se stalo?

„Na 6. RZ jsme dojeli st. č. 46 a na třistametrovém rozbitém úseku nás začal pouštět, ale moc neubíral. Musel jsem předjíždět levým příkopem, a když už jsem měl brzdit před levou a následným horizontem, tak bylo pozdě. Byl jsem moc rychlý, pravým bokem jsme šli na plot, pokáceli smrčky a na konec se mi do cesty připletla stodola,“

popisuje jezdec nehodu, která ukončila působení posádky na Historic Rallye Vltava.

Prvotní myšlenka na převelikou škodu na historickém skvostu se naštěstí nepotvrdila.

„V prvních chvílích jsme si mysleli, že je s autem konec, ale včera to kluci na dílně rozdělali a myslíme si, že to do Krumlova dáme dohromady. Není to tak strašné. Štěstí je, že všechny potřebné díly máme doma,“

věří v brzký návrat na tratě mistrovství ČR historiků Petr Šimurda.

Svůj pohled na premiérově odjetý závod v historicích přidává i spolujezdec Milan Dlouhý:

„Vltava se mi moc líbila. Hodnotím ji jako krásnou, ale náročnou soutěž. Výborné tratě, které prověří jak auto, tak i posádku. Kadett je na tom oproti 130 LR výkonově daleko lépe a to se samozřejmě projeví i na rozpisu. Je to všechno mnohem rychlejší. Až do osudného místa na 6. RZ se nám jelo dobře, bez výraznějších problémů a závod jsme si užívali. K našemu předjíždění už se vyjadřoval Petr.“

Autor: Přemysl „maevad“ Budín, eWRC.cz
Fotografie: Tomáš Wanka, Honza Froněk

Přidat komentář

Přidat váš komentář:
Jméno
Opište kod:

Komentáře k článku