VRAŽEDNÉ TESTOVÁNÍ

VRAŽEDNÉ TESTOVÁNÍ Známý testovací okruh v Bělé pod Bezdězem byl o víkendu v plném vytížení. Zatímco v sobotu na něm testovalo několik jezdců pneumatiky Pirelli, v neděli patřil předsezónímu testování celkem deseti aut. Organizátorem celé akce byl TROTINA Rallye TEAM.

Druhý letošní jarní den, který měl k vlídnému počasí hodně daleko, přivítal nedaleko Mladé Boleslavi následující piloty:

Petr Šimurda (Škoda 130 LR, Opel Kadett, Škoda – autocross), Miroslav Janota (Opel Kadett), Martin Mičánek (Mitsubishi Lancer Evo VII), Richard Kirnig (Mitsubishi Lancer Evo IX), Jiří Hladík (Fiat Punto S1600), Karel Trojan (Mitsubishi Lancer Evo IX), Petr Kašpar (Škoda Octavia) a Miloslav Jirsa (Škoda Felicia Kit Car).

Na okruhu o délce asi 1,5 kilometru se střídala postupně všechny auta vždy po dvou a absolvovala během jedné jízdy několik kol. Na sedačce spolujezdce častokrát neseděli pravidelní obyvatelé této pozice, ale toto sedadlo bylo obsazeno i zástupci sponzorů či médií. Dopolední část testování patřila nastavení a otestování vozidel před prvními soutěžemi v roce 2009.

Testování mělo vyhnat neduhy z odpočinutých aut. A také vyhnalo! Hned v prvním kole se zasekla „sedmička“ Martina Mičánka, na chvilku se dokonce objevil oheň. Sedmou evoluci japonské značky se naštěstí během dne podařilo uvést do provozního stavu a odpoledne již jezdila bez problému. To se ovšem nepodařilo u Fiatu Punto S1600 Jiřího Hladíka, jehož premiérové osahávání nového vozu skončilo na střeše.

Technika zazlobila u Petra Šimurdy, a to jak u nové expozice v TROTINA Rallye TEAMu – Opelu Kadett, tak u osvědčené Škody 130LR (spojkový váleček).

„ Nám se také moc nedařilo, ale pořád to auto (pozn. Kadett) ladíme, tak to tak bereme. Na některých fotkách je vidět kouř za autem. Vylítla nám zátka na odvzdušnění převodovky a olej tekl na výfuk… ještě že to nechytlo. Do prvních závodů bude vše OK, takže se uvidíme v Berouně na Rallye Cupu,“

Během testu mělo dojít ke svezení vozíčkářů s Jiřím Hladíkem v rámci projektu Paraple. Ten po kolostřešní kombinaci ovšem nemohl tohoto dostát, takže několik zdravotně postižených vozil Petr Šimurda v Opelu Kadett.

„Jednalo se o projekt Paraple. Bylo to sjednané Jirkou Hladíkem, ale ten bohužel druhou část dne nemohl jezdit a tak jsem vozíčkáře vozil já. Musím říct, že byli z našich veteránů nadšení. To mně udělalo radost,“

řekl jezdec, který má v plánu MČR historiků a Rallye Cup.

V odpolední části testů se mimo trať vinou technického problému dostalo Mitsubishi Lancer Evo IX s Karlem Trojanem za volantem. Diváky Valašské rally mohu uklidnit, nejednalo se o vůz, který Karel Trojan do Bělé pod Bezdězem přijel nastavit, ale o bílý Lancer Richarda Kirniga. V Octavii Petra Kašpara si postavila hlavu převodovka.

Prakticky nikdo ze zúčastněných se nevyhnul problému, ať už jezdeckému nebo technickému. I to k testování patří, a je lepší, když se tak stane při testech než v samotném závodě. Nejlépe to dokumentují slova Petra Šimurdy:

„Byl to trochu smolný den, ale pevně doufám, že jsme si to již vybrali, a že v sezóně už bude klid…“

Autor: Přemysl „maevad“ Budín, eWRC.cz,

Přidat komentář

Přidat váš komentář:
Jméno
Opište kod:

Komentáře k článku