Petr Šimurda zbrojí na sezónu 2009

Petr Šimurda zbrojí na sezónu 2009 „Furt bokem“ – tak by se v rychlosti dal popsat styl jízdy posádky Petr Šimurda a Milan Dlouhý, kteří do podvědomí rallyefanoušků, troufnu si říci celého českého území, vstoupili se svou krásnou Škodou 130LA. Vidět je bylo možno převážně v seriálech tzv. hobby rallye v Rallye Cupu 2008 a Volném Poháru 2008. Své umění předvedli, ale také například i v rámci Historic Show při Rallye Bohemia. Nutno říci, že nepatří k těm, kteří by své historické náčiní jakýmkoliv způsobem šetřili, což jest samozřejmě pro oko diváka velice přitažlivé a zároveň se to odráží na velice rychlých časech v cíli rychlostních zkoušek. V rámci Rallye Cupu 2008 se jim podařilo získat a to zaslouženě titul mistrů v historických vozidlech celkově a samozřejmě vyhrát i svou třídu s označením H4.

V první řadě poprosím Petra o shrnutí sezony 2008:

„Sezona 2008 byla pro mě, Milana i naši stotřicítku hodně náročná. Jeli jsme celkem 12 závodů a to už je při naší časové vytíženosti docela dost. Musím říci, že jsme získali spoustu zkušeností s rozpisem a už se ani moc nehádáme… Docela se nám během sezony povedlo doladit auto a až na pár problémů nás vždy 130-tka dovezla do cíle a za to jí patří dík (auto má duši, alespoň já s Milanem si to myslíme). Celkově musím sezonu 2008 zhodnotit jako velmi dobrou. Byl to výsledek teamové práce všech a ještě jednou za to celému teamu děkuji,“ hodnotí Petr Šimurda rok 2008.

Petr Šimurda

věk - 35 let

bydliště - Hradec Králové

povolání - OSVČ

v rallye od - 2006

auto - Škoda 130 LA

spolujezdec - Milan Dlouhý

největší úspěch - vítězství RC ve skupině H – 2008

soutěžácký vzor - John Haugland

vysněné závodní auto - Lancia Stratos

Milan Dlouhý

věk - 34 let

bydliště - Hradec Králové

povolání - Technik servisu

v rallye od - 2006

auto - Škoda 130 LA

největší úspěch - vítězství RC ve skupině H – 2008

soutěžácký vzor - Sebastien Loeb

Vrabci na střeše si šuškají, že pro sezonu 2009 chystá Petr Šimurda určité změny:

Petře, při volném závodě Erzetka Koněprusy – Tetín jsme Tě mohli překvapivě spatřit v novém, zatím panensky čistém Opelu Kadett, připomínající žihadla z dílny Kart Centrum Radotín. Naznačuje tato skutečnost něco o Tvých krocích v sezóně 2009?

„Ano je to tak. Pořídili jsme na sezonu 2009 nové auto a první test proběhl právě v Tetíně. Byla to premiéra, a také to podle toho vypadalo. Chtěl bych se tímto omluvit fotografům, kteří stáli podél trati ke konci 2. RZ, pokud jsem je vyplašil. Měl jsem plné ruce práce, abych je nepřimáčkl na plot. Omlouvám se.

V sezoně 2009 plánujeme několik závodů v MČR historiků, a také bychom rádi vyrazili na tratě Rallye Cupu. Uvidíme, jestli nám to čas a peníze dovolí. Pevně doufám, že všechno, co se děje kolem nás, nebude mít vliv na naši účast a pořádání soutěží vůbec.“

Přestup k jinému autu znamená to, že Tě již milovníci škodovek nebudou moci někde spatřit letět dveřmi napřed se svou „oranžádou“? Jakých seriálů rallye a konkrétně s jakým autem se budeš zúčastňovat v roce 2009?

„Částečně jsem již odpověděl v předchozí otázce. S oranžádou bychom rádi vyjeli na nějaké nebodované soutěže nebo na rallye show. Já se musím přiznat, že mi dělá problém přeskakovat z auta do auta a zvykat si na jiné jízdní vlastnosti, když jsem odjakživa jezdil se škodovkou s motorem vzadu. Musím si na Kadetta hodně zvykat, je to plnokrevník a má o dost koní víc. Není to motor vzadu a s více koňmi se musí jinak zacházet. Pro diváky se budu snažit jezdit, jako s oranžádou, pokud se to naučím. Než napadl sníh, tak jsem jezdil tady za barákem, ale to není ono. Chystáme se na testování, hned jak to půjde. Oranžáda teď bude trochu odpočívat, ale rozhodně nezůstane ležet ladem,“ mluví o svých plánech Petr Šimurda.

Mohl bys porovnat Škodu 130 LA s novým přírůstkem v Tvé garáži? Jízdní vlastnosti, Tvé pocity samozřejmě a pro fajnšmekry můžeš do detailu rozebrat i technickou stránku věci. Co se týče financí, jsou auta také rozdílná?

„Předně musím říci, že označení 130LA má pouze v techničáku. Je to v podstatě elerka, akorát nám chybí dodělat zadní nápravu. Je to oproti Kadettovi, který je o deset let starší, stabilnější auto a podstatně lepší na brzdách. To měla ta naše továrna vychytaný… Akorát jí chybí výkon (myslím na absolutní pořadí v H), jinak je to hodně konkurenceschopné auto.

Ke Kadettovi můžu akorát říci, že se pořád seznamujeme a zatím si netykáme. Na můj vkus moc nebrzdí a díky provedení zadní nápravy „ala žigul“, trochu odskakuje. Společně s mechaniky na něm teď pracujeme a snažíme se tyhle věci odladit. Doufám, že se nám to povede, jsme totiž hodně limitováni homologačním listem a to je k vzteku. Jeho obrovské plus je výkon a provedení převodovky, je k neutahání. Co se týče financí, tak světe div se, Opel je opravdu levnější. Když to někomu řeknu, tak na mě vyvalí oči, ale díky tomu, že v Německu je „Kadett C“ téměř národní auto, tak je na to vše k sehnání. V porovnání se škodovkou jsou mnohé věci stejně drahé, ne-li levnější. Na motorařině je to srovnatelné, ale například kola jsou za třetinovou cenu (myslím ráfky). Když mám obě auta porovnat, tak je to nerozhodně.“

Jak vidno finanční krize se bohužel pomalu, ale jistě, začíná promítat i v našem milovaném rallyesportu. Jak myslíš, že bude probíhat nadcházející sezona, ať už z hlediska kvality a obsazení, tak i diváctva kolem trati?

„Těžko říct. Někdo říká, že je to nafouknutá bublina, někde se už propouští. Pevně doufám, že se to na počtu posádek nebo na počtu diváků nepromítne. Pro mě, jako jezdce, jsou diváci hodně důležití. Posádky asi budou více šetřit a hlídat rozpočty na jednotlivé závody. My jsme naštěstí dostali peníze na část této sezony již na podzim loňského roku. Děláme všechno proto, abychom mohli jet celou sezónu (částečně si to hradíme sami), ale stejný problém mají asi všichni. Bohužel to není fotbal, nebo tenis… Je to drahý koníček. Díky všem sponzorům za to, že tento sport drží nad vodou.“

Přesto, že již teď máš k dispozici špičkovou techniku, napadá mě otázka, zda-li máš ještě nějaký sen, nějakou káru, se kterou by ses chtěl někdy v budoucnu svézt?

„Tak na to je hned odpověď. Z dvoukolek bych se rád svezl BMW M3, to je náčiní… A ze čtyřkolek pochopitelně nějakého WRCe. Ale to je vyšší dívčí,“ sní Petr Šimurda.

Svým stylem jízdy se Petr Šimurda vryje do paměti opravdu každému. O to víc nás těší, že ho letos budeme moci vidět i ve velkém mistráku. Za celé Rally Fans Katovice mu přeji mnoho úspěchů a šťastně dojetých kilometrů.

Autor: Rallyfans Katovice, eWRC.cz

Přidat komentář

Přidat váš komentář:
Jméno
Opište kod:

Komentáře k článku