Průvodce Setkáním mistrů + Soutěž o VIP vstupenky

Průvodce Setkáním mistrů + Soutěž o VIP vstupenky Trochu jsem váhal, jestli psát průvodce k notoricky známé akci, kterou je Setkání mistrů v Sosnové. Ale jsem tady doma, tak kdo jiný by to měl udělat? V pátek 7. listopadu a v sobotu 8. listopadu se všem fandům motoristického sportu nabízí příležitost potkat piloty rallye, rallycrossu a autokrosu na jednom místě. Zatímco sobota je určena především k závodění, pátek znamená příležitost pro pokec s vaším oblíbencem. A občas se některým šťastlivcům v pátek podaří usednout na místo spolujezdce a vychutnat si sosnovský autodrom v poloze dveřmi napřed. Tak mě napadá, když jsem se tu loni svezl wrcem, čím bych mohl jet letos? Buginou, to by byla bomba. Jenže kde bych seděl? No, tak nic. Pátek je velmi vděčný i pro lovce foto a video, snadněji se můžete pohybovat po areálu a ulovit dobré záběry.

Již několikrát jsme uvedli základní pravidla pro přežití na autodromu v Sosnové (jídlo, pití, cigára). V tom se ale pořadatel stále zlepšuje, takže dnes zdůrazním pravidlo jediné: OBLEČENÍ !!! Vzhledem k okluzní frontě doprovázené globálním oteplováním si dovolím předpovědět, jak bude. Bude hnusně. Rád bych použil spisovnější slovo, ale žádné ekvivalentní není. Když se zeptáte, jak je venku a někdo vám odpoví hnusně, hned víte vše. Jedinou útěchou může být, že se občas mýlím. Například jsem nedávno založil firmu na prodej solárních panelů, od té doby nevyšlo slunce a je mlha. Taky jsem zobchodoval nějaké akcie na burze a svět upadl do finanční krize. Jo, a manželce jsem koupil ojeté auto, které teď musím někam schovat, aby se mi nepošklebovali mechanici, jaká to byla výhodná koupě. Takže třeba se pletu a hnusně nebude. Ale oblečení určitě nepodceňte, teplé spodní prádlo, bunda, čepice a deka se jistě budou hodit. Na tribunách toho moc nenachodíte a když fouká, tak je to znát. Na kryté tribuny sice tolik neprší, ale v tomto ročním období na ně ani nesvítí sluníčko. Vstupné vykázalo pozitivní trend a pokud nekleslo, tak alespoň nezdražilo, což je chvályhodné. Ceny vstupenek na sobotu: stání: 100 Kč nekrytá tribuna: 200 Kč krytá tribuna: 350 Kč Cena vstupenky na pátek: 100 Kč Parkovné: Kč 30. > Parkování bude zajištěno na louce u autodromu. Ti, kteří přijedou dřív, se mohou upíchnout zdarma přímo v Sosnové, pozor však na stání na místech, kde není povoleno, aktivita příslušníků se při těchto akcích zvyšuje a bylo by nepříjemné si vše zbytečně prodražit. Rozhodně neparkujte na chodnících, po tom se jde nejvíc. Tankování: nejbližší a nejlevnější tankování je u pumpy PAPOIL na hlavní silnici nedaleko autodromu a na rozdíl od dřívějška již mají i 98 oktanový benzín. Ubytování: chcete-li v České Lípě přespat, můžete najít informace o ubytování na adrese: http://turistika.mucl.cz/ubytovani Startovní listina a harmonogram: informace najdete na adrese: http://www.autodrom.cz Kde je nejlepší místo na koukání: mimo autodrom v podstatě nikde, už je dobře uzavřen. A na autodromu je to při této akci dost specifické. Zatímco při rallyecrossech bývá nejčastějším dějištěm soubojů první vingl po startu, při Setkání mistrů se kontakt vozů zpravidla nekoná. Takže nelze žádné místo označit jako to nejlepší a můžete si vybrat. Z tribun je lepší rozhled po areálu. První zatáčka po startu na vnitřní dráze však je díky své slizkosti velmi sežírací, naposledy se o tom mohli přesvědčit účastníci Rally Slippery, jehož letošní poslední díl se konal v podstatě na identické trati o tomto víkendu. Závod to byl povedený, ještě nikdy jsem neviděl tak rychle shořet celé auto.

Bude se něčím letošní setkání výrazně lišit od předchozích ročníků?

Jan Mochan: „Ne, žádnou výraznou změnu nechystáme, jen opět naroste počet účastníků. Spoustu zájemců o účast jsme, ač neradi, museli odmítnout. Časový harmonogram je nabitý, proto ani předem neorganizujeme kombinované jízdy (jízdy vozů různých tříd), uvidíme, jak na tom budeme s časem. Asi nikdo nepojede víc než dvě rozjížďky.“

Chystá se televizní přenos?

Jan Mochan „Ano, bude zpožděný přenos v sobotu ve 20. hodin, tuším na ČT4.“

Co svezení pro vylosované diváky?

Jan Mochan: „Svezení ještě budeme řešit, zatím je ale nemohu slíbit. Dříve jsme tuto dohodu měli s Janem Kopeckým, ten tu letos nebude. S jinými jezdci jsem zatím takto dopředu nejednal.“

Takže Jan Kopecký se letos nezúčastní?

Jan Mochan: „Ne, Škodu Motorsport jsme samozřejmě oslovili, ale odpověděli, že zatím namají homologované auto a tuto akci nemají v plánu.“

Co obnáší příprava setkání?

Jan Mochan: „Jako každý závod … ba ne, je to specifická akce, liší se v kontaktu s jezdci, protože si jezdce vybíráme, kontaktujeme je, oslovujeme. Což při normálních závodech není, tam je přihláška a tou se přihlašují. I když třeba při Bohemce samozřejmě také s jezdci jednáme. Tohle je prostě v jiném režimu, je to volný podnik. Ale co se týče vlastní přípravy, tak je to závod jako každý jiný. Takže už dva měsíce předem jednáme, připravujeme.“

Kdy půjdete v pátek spát a kdy v sobotu vstáváte?

Jan Mochan: „Kdy půjdu v pátek spát nevím, protože máme večer ještě slavnostní vyhlašování, ale vím, že tady v sobotu ráno budu v šest. A záleží na počasí, jestli tady nebudeme dřív, kdybychom museli řešit, jestli třeba posypat nebo nějak upravit trať. Takže se v pátek musím chovat přiměřeně tomu.“

Co letos považujete za nejzajímavější akci na autodromu?

Jan Mochan: „No, zřejmě mistrovstí Evropy v rallycrossu. To je prostě podívaná, to je skutečně to nejatraktivnější, co se tady letos objevilo. Příští rok se tu pojede poslední díl seriálu, takže to si myslím, že bude opět dobré. Co se týče adrenalinu, tak rallycross určitě vítězí. Bohemka je tu také zajímavá, ale z té jsem nic neviděl, protože jsem seděl na dispečinku.“

Jaký bude příští rok časový formát Bohemia Rallye?

Jan Mochan: „To ještě řešíme. Termín pro Bohemku máme 18. října. Je to jediný termín, který vyhovuje, aby tu mohl startovat Škoda Motorsport, protože v tom letním termínu jsou v Rusku, potom v Portugalsku a vlastně jediný termín, který vycházel v červnu, je termín, kdy je mistrovství světa v Polsku, což je vlastně za rohem. A to by nám diváci neodpustili, to by bylo špatně. Takže ten 18. říjen je jediný termín, kdy už oni mají volno a my také. Takže v tuto chvíli je to takto.

Zpátky k Setkání mistrů. Co autogramiáda, přístup k WC a občerstvení?

Jan Mochan: „Formát bude stejný jako loni, tak aby všichni diváci měli přístup k veškerému zázemí. “

Co další doprovodný program?

Jan Mochan: „Přiznám se, že při tomto množství jezdců toho nijak zvlášť moc nechystáme, protože toho moc nestíháme. Možná tam budou nějaké předváděcí jízdy předjezdců, které používáme na rallye, ale nic velikého, protože chceme, aby lidé měli také nějakou možnost si dojít pro občerstvení. Abychom je nezahltili programem a nenutili je celou dobu sedět na tribuně. To můžeme udělat v létě, ale v zimě je třeba dát divákům nějaký čas. Ježdění bude opravdu hodně. “

Jak vyhecovat závodníky k větší show? Už jsme se o tom bavili vloni, že je to těžké, jsou to závodníci a tak závodí. Ale?

Jan Mochan: „Pochopitelně by se dal udělat nějaký formát, kdy by se třeba hlasovalo, kdo pobavil nejlépe. Ale nevím, jestli by to bavilo závodníky, protože oni v sobě mají tu soutěživost. Takže já si myslím, že mají tu část, kdy závodí, a pak, když projedou cílem, tak dostatečně lidem předvádějí, co s těmi auty umí. Podle mě je to takto ideální, protože nutit závodníky, aby jezdili na krásu, asi nejde. Zkusili jsme to před pár lety, kdy jsme snížili počet jízd a dali jsme jim ten prostor, ale de facto to nikdo ve finále nevyužil. Takže abychom někomu nadiktovali, kolik má kde udělat koleček, se nesnažíme zorganizovat, protože to ani nejde. Myslím, že vždy se všichni divákům předvedli dostatečně. Například Jan Kopecký sem vždycky za Škoda Motorsport přijel vyhrát, vyhrál, a pak vždy ukázal, co s tím autem umí, když nepotřebuje závodit na čas. Takže při závodu ukazují, co umějí, když závodí, a po dojezdu, jak umějí ovládat auto, když jim na čase nezáleží. Myslím, že je to ideální spojení pro lidi a závodníci sem jezdí právě kvůli fanouškům. “

Čím se zabývá VV FAS v souvislosti s příštím rokem (malá účast ve velkém mistrovství, řada soutěží pro amatéry nepokrytá FASEM apod.)?

Jan Mochan: „Co se týče amatérských rallye, k tomu těžko něco říct, protože nemůžete nikomu zakázat, aby si nepořádal, co chce. Je to jen o tom, že jsou některé věci, třeba výjimky, které má autoklub vyjednány pro soutěžní auta třeba na ministerstvu dopravy a ty platí jen pro ty schválené podniky. To znamená, že pokud je někdo využívá pro podniky neschválené FASem, tak zneužívá něco, co autoklub vyjednal a zajistil pro závodníky. Co se týče účasti, to je otázka ani ne pro výkonný výbor, jako spíš pro rally komisi. V ní nejsem členem, občas tam docházím z funkce předsedy bezpečnostní komise, ale rally komise se tím zabývá, na posledním zasedání byli poprvé přitomni i zástupci asociace jezdců. Samozřejmě ale těžko někdo vyřeší ekonomickou situaci, která je. Teď se řeší, že na příští rok je předepsán HANS systém, což samozřejmě je finanční náklad pro posádky, ale je to již několik let předhlášeno. Není to nic, co by vzniklo, že by se prvního října řeklo, že to od ledna je. Ale těmto bezpečnostním prvkům se v rámci předpisů FIA těžko můžeme bránit. V rámci sedmi podniků mezinárodního mistrovství ČR čtyři jsou ve FIA zóně střední Evropa. Není proto možné, aby třeba na Bohemce byl předepsaný HANS a třeba na Příbrami nebyl. Takže rally komise se tím zabývá, ale neexistuje na to žádný jednoduchý recept. V tomto směru je to skutečně všechno o ekonomice, problém je i v tom, že globálně motoristický sport opouštějí firmy, které motorismus živí. Všude v Evropě se prosazují zelení a motoristický sport není v kurzu, i když to je k diskuzi, jestli víc škodí motoristický sport nebo hromadná cyklistika po horách. Nebo když vezmete, že na podzim se hraje fotbal a v Praze na Letné je nastartováno třicet autobusů, tolik exhalací nevyprodukuje celá Rallye Bohemia. Obecně závodní auta smrdí, cyklisti nesmrdí. Pamatuji, když jsme před lety dělali u Jičína enduro. V té době tam byl i šestidenní orientační běh po lese. A nám říkal tehdy pán, který měl na starosti lesy, že nějaké enduro, které mu projede jasně danou tratí, která se přes zimu dá dohromady, poškodí přírodu míň, než běžci, kteří běhají křovinami a zašlapou všechny různé výhonky, nadělají té škody víc. Ale řekněte, že běhání po lese je neekologické. Ekonomická stránka je podstatná a netýká se jen českého motoristického sportu. Když se podíváte, jak silná země je Německo a jaký mají šampionát v rallye. “

A poslední otázka, tentokrát z jiného ranku. Jaký je zájem o kurzy bezpečné jízdy?

Jan Mochan: „Zájem o kurzy je docela velký, ale především ze strany firem, než od jednotlivců. Ze strany firem zájem pořád stoupá. “

Chcete ještě na závěr něco vzkázat návštěvníkům?

Jan Mochan: „Doufáme, že bude dobré počasí. A těšíme se na diváky a věříme, že podívaná na jezdce v buginách i dalších závodních autech bude opět zajímavá a bude co k vidění. “

SOUTĚŽ O DVĚ VIP VSTUPENKY !!!

Global Assistance Racing Arena Česká Lípa ve spolupráci s internetovým serverem eWRC.cz připravili pro čtenáře soutěž o dvě VIP vstupenky (jeden výherce získá dvě vstupenky) na Setkání mistrů. Do soutěže budou zařazeni všichni, kteří správně odpoví na níže uvedené otázky. Odpovědi na otázky naleznou čtenáři na internetových stránkách www.autodrom.cz nebo na www.ewrc.cz. Odpovědi posílejte e-mailem na: redakce@ewrc.cz, do předmětu zprávy napište „VIP“ a nezapomeňte uvést na sebe telefonický kontakt. Uzávěrka soutěže je ve čtvrtek 6. 11. 2008 v 16:00 hod. Výherce bude obratem zveřejněn na stránkách eWRC.cz a budeme jej kontaktovat. 1. Kolikátý je to ročník Setkání mistrů v Sosnové? 2.Kdo měl v loňském ročníku nejrychlejší finálový čas? 3. Kdo vyhrál letošní závod ME v rallyecrosu v Sosnové v nejsilnější divizi? 4. Pořádají se v areálu autodromu kurzy bezpečné jízdy? Věřím, že se vám v Sosnové bude líbit a vyzývám jezdce, aby občas pozapomněli na čas a trochu autíčkama zatancovali. Ahoj na rallye

Autor: Jaromír, eWRC

Přidat komentář

Přidat váš komentář:
Jméno
Opište kod:

Komentáře k článku

la8pCS1IuwgG: Finnidg this post solves a problem for me. Thanks!