Hladík a Dolečková vybojovali první sprinterské zlato pro TROTINA Rallye Team

Hladík a Dolečková vybojovali první sprinterské zlato pro TROTINA Rallye Team Už při druhém startu se špičkovou kitovou felicií ve třídě A5 se východočeská posádka Jiří Hladík – Marcela Dolečková rozvzpomněla na své loňské suverénní tažení ve třídě N2. Po nádherném souboji s domácím Tomášem Gregou a vítězem z Vyškova Lumírem Galiou si připsali dvacet bodů a zařadili se k hlavním adeptům na zisk titulu.

Chcete se ještě vrátit ke smolné vyškovské soutěži? Jaká byla škoda a co vše bylo potřeba opravit?

Jirka: „Škoda byla opravdu značná. Musel se poskládat nový motor, ale nebyly k dispozici všechny potřebné díly. Motor má tudíž zatím menší výkon než ten původní. Musím poděkovat Jardovi Vančíkovi, který stihl motor postavit a odbrzdit. Dík patří i našim mechanikům za opětovnou perfektní přípravu auta před soutěží.“

Jak hodnotíte druhý podnik sezóny sprintrally? Jaká částka šla na konto projektu Drive to help?

Jirka: „Jedině pozitivně. Podařilo se nám vyhrát všechny rychlostní zkoušky kromě druhé, kde jsme ztratili nějaký čas jednak tím, že jsme dojeli vůz startující před námi, ale také přetočením auta asi kilometr před cílem. Počasí také vyšlo a tímto chceme pozdravit babičku Tomáše Gregy, která věštila, že nebude pršet. Tomášovi děkujeme za informaci. Na projekt Drive to help šlo 2100,- korun. Více informací najdete na stránkách www.rallyepromo.com

Marcela: „Druhý podnik sezóny nám poskytl důkaz, že i ve třídě A5 budeme bojovat o nejvyšší příčky. Po neúspěšném prvním sprintu nám zároveň zvedl sebevědomí a chuť bojovat.“

Co říkáte na trať a organizaci soutěže? Některým startujícím údajně vadili šotolinové úseky. A co si myslíte o systému pouhých dvou sekcí?

Jirka: „Letošní tratě byly celkem hodně náročné, ale moc hezké. Po tréninku jsem z nich sice nadšený nebyl, protože náš najížděcí vůz dostal zabrat až moc. Kit Car, kterému přezdíváme Mazlík, ale pobral tratě bez problémů. Organizaci bych vytknul pouze pár formálních chybiček. Ty se však vyskytnou skoro na každé soutěži. Více nám vadí trénink pouze v pátek, ale o tom jsem již mluvil v minulých rozhovorech. Pokud někomu překáží šotolina, tak se může přesunout na závody do vrchu, nebo na okruhy. Tam ji nenajde. My vždycky bereme to, co pořadatel nachystá a šotolina k tomu patří. Víme, jak je těžké rallye vůbec zorganizovat. V některých lokalitách jsou tratě technické, jinde rychlé, ale pořád to jsou soutěže. Systém dvou sekcí nám nevadí. Alespoň má závod rychlejší průběh.“

Marcela: „Až na několik zpoždění časových kontrol před starty rychlostní zkoušek jsem s organizací spokojena. Tratě mi moc neseděly především při seznamovacích jízdách kvůli nutnosti najíždět je hodně opatrně. Nedovedla jsem si po tréninku představit, jak to na šotolině bude vypadat při samotné soutěži. Přiznám se, že jsem měla trošku strach, ale to neříkejte Jirkovi :-) Systém dvou sekcí mi naopak vyhovuje. Nabízí rychlejší průběh a větší napětí při sledování časů ve stopkách jednotlivých erzet. Máte na paměti, že moc zkoušek nezbývá a tak ze sebe vydáte maximum.“

Jak na Vás zapůsobila konkurence ve velmi početně obsazené třídě A5?

Jirka: „Závodit v takovéhle konkurenci je opravdu náročné a zároveň moc hezké. Například Tomáš Grega i Lumír Galia jsou nejenom rychlí jezdci, ale i fajn lidi. Snažím se ovšem všímat i posádek v ostatních třídách. Nezklamal mě mladý Venda Kopáček. Je to opravdu talent a svým přístupem k závodění by mohl jít spoustě posádek příkladem.“

Marcela: „Konkurence je úžasná. Kluci jedou opravdu výborně, především Tomáš Grega a Lumír Galia. Dávají do toho vše a jsou to vynikající jezdci. Bude těžké s nimi udržet krok.“

Říká se, že jedete hodně agresivně a nešetříte techniku? Co Vy na to? A jak vůbec technika fungovala?

Jirka: „Na to je těžké odpovědět. Každý jezdec má určitý styl jízdy, který mu vyhovuje. My se prostě snažíme jet rychle a to nejen proto, že se to od nás vyžaduje. Ale ano, techniku šetřit umíme a umíme jet i takticky, když si to situace žádá. Jedeme s novým autem v pro nás nové třídě a i když jsme vyhráli, pořád se učíme. Mazlík fungoval výtečně a bez problémů. Hned po posledním rychlostním testu dostal pohlazení na kapotu. Před dalším závodem půjde i na kosmetiku, aby byl fešák. Oblíbil si totiž značku Tempo.“

Marcela: „Jak říká Jirka, každý jezdec má svoji techniku jízdy. Jirkův styl podle mě umožňuje vyhrávat a to je v tomto sportu podstatné. Až si padnou s Mazlíkem do noty, budou se asi mnozí divit.“

Zvýšený zájem o vaši posádku je zřejmý a množí se i dotazy na vaše soukromí. Prozradíte, jak to mezi vámi je?

Jirka: „Děkuji za tuto otázku, na kterou při závodech odpovídám hodně často. Za dobu závodění s Marcelou je mezi námi (pouze) profesionální, ale především také kamarádský vztah. Vzájemně se respektujeme a snažíme se zlepšovat každým závodem. Musím říct, že si vedle sebe zatím nedokážu představit jiného spolujezdce.“

Marcela: „Ano, náš vztah je pouze profesionální. I když často slýchávám, co Hladík, jak hladí? Atd. Ale je mi celkem jedno, co se povídá. Pro mě jsou nejdůležitější přátelské vztahy mezi námi a důvěra, kterou k sobě musíme navzájem chovat. Jinak bychom spolu nemohli jezdit. Myslím, že jsme dobře sehraná dvojka a vynasnažím se ho nikdy nezklamat.“

Vítězstvím jste udělali důležitý krok v boji o přední příčky v šampionátu. Jaké jsou ambice do dalšího průběhu sezóny?

Jirka: „Naše ambice jsou pořád stejné. Budeme se pořád snažit o maximum možného. Víme ale, že to nebude lehké.“

Marcela: „Ambice máme pořád veliké. Bez nich bychom ostatně ničeho nedosáhli.“

A jak vnímají vynikající výsledek posádky její sponzoři?

Zuzana Šimurdová, Trotina Auto s. r. o.: „Z vítězství členů našeho týmu máme velikou radost. Pro tuto sezónu mají nový vůz, se kterým se stále seznamují. V nadupané třídě A5 je to o to těžší. Blahopřejeme jim k vítězství a těšíme se na další závod.“

Tereza Svobodová, Tempo: „Moc si vážíme toho, že ve druhém podniku MČR sprintrally zvítězila „naše“ posádka. Úspěch vnímáme jako dobrý start začínající spolupráce. Chceme jim ještě jednou pogratulovat a s úsměvem zvolat – mají Tempo, tak jim to jede :-)“

Ing. Karel Švec, Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod a. s.: „Je to zasloužený úspěch výborné posádky, která po technických problémech v předchozí soutěži konečně prokázala svoji kvalitu. Je to dostatečná motivace pro další závody.“

Autor: Vlastimil Resl
Fotografie: Jiří Rohlena a Robert Balcar

Přidat komentář

Přidat váš komentář:
Jméno
Opište kod:

Komentáře k článku

dTLqiDkd: Thanks for the great info dog I owe you bigtgiy.