TROTINA Rallye TEAM slaví titul

TROTINA Rallye TEAM slaví titul Bezesporu nejvyrovnanějším soubojem o jeden z letošních mistrovských titulů byl ten sprinterský ve třídě A5. Až závěrečný podnik ve Vsetíně rozhodl o obrovské radosti posádky Jiří Hladík – Marcela Dolečková, která tím navázala na své loňské kralování ve třídě N2. Novopečení šampióni nyní mohou směle plánovat další výrazný krok ve své kariéře, který se chystají učinit před sezónou roku 2009.

Úvodem gratuluji k získání sprinterského titulu ve třídě A5. Co pro Tebe tento výsledek znamená a mohl bys ho porovnat s loňským titulem ve třídě N2 ? Který z triumfů byl těžší a kterého si ceníš více ?

Jirka: „Moc děkujeme za gratulaci. Pro nás tenhle titul znamená opravdu hodně. Každý titul se cení. Loni jsme o něm rozhodli po pěti závodech a letos to byl boj až do konce. Myslím, že ten letošní je maličko cennější, protože závodit s kitem je něco jiného než s hondou. Naši soupeři v čele s Tomášem Gregou a Lumírem Galiou byli hodně tvrdým oříškem a bitva s Tomášem skončila tím nejtěsnějším způsobem. Oběma posádkám i ostatním soupeřům musíme poděkovat za skvělé závodění! Titul chceme symbolicky věnovat společnosti TROTINA Auto s. r. o., bez které bychom to nemohli dokázat.“

Definitivní rozhodnutí padlo až na závěrečném podniku ve Vsetíně. Jak tento závod hodnotíš ?

Jirka: „Vsetínská soutěž určitě špatná není. Osobně si cením přístupu ředitele závodu k posádkám. Slušná mediální propagace se odrazila i na velké divácké účasti, což je ovšem v tomto kraji rallye zaslíbeném prakticky běžné.“

Velmi problematickou rychlostní zkouškou je Kunčice – Kunčice, které snad není přáno vyhnout se komplikacím a zrušení. Jak se Ti tato vložka líbí a co si o jejím zařazení do závodu myslíš ?

Jirka: „Jedná se o pěknou, náročnou a technickou erzetu, ale podobně jako řada dalších posádek ji v této soutěži považuji za zbytečnou. Podle místních by se dalo najít vhodnější řešení, ale to nechám na pořadatelích. Dobře vím, jaké jsou problémy při organizaci a přípravách soutěže a o výběru tratí a všech povoleních ani nemluvím, takže díky za KAŽDOU rallye.“

Před závodem jsi se netajil plánem jet na jistotu s ohledem na nutnost spatřit cíl. Jak se ti dařilo předsevzetí dodržet ? Nepopoháněla tě Marcela příliš ?

Jirka: „Myslím, že jsme druhým místem předsevzetí ještě překročili. Pokud víte, že vám k titulu stačí dojet, nechcete zklamat lidi stojící za vámi, ať už to jsou sponzoři, tým, fanoušci a další. Nechtěli jsme nic podcenit a proto jsme vezli i náhradní díly, dvě rezervní kola a auto opět prošlo důkladnou přípravou. Macina mě naopak musela občas spíše brzdit. Hlídali jsme si krizová místa a určitě jsme nejeli za hranou.“

Marcela vynechala předchozí podnik v Jeseníkách ze zdravotních důvodů. Je už naprosto v pořádku a jak zvládla návrat do závodního vozu ?

Jirka: „Marcela musí dodržovat určitou životosprávu, ale jinak je OK. Návrat jí rozhodně problém nedělal a zvládla to jako profesionál.“

V letošním roce prostřednictvím vašeho projektu Drive to help podporujete i nadaci Centrum Paraple. Jak celá akce dopadla ?

Jirka: „Náš projekt se slibně rozvíjí a podařilo se nám mimo jiné svézt vozíčkáře na Rally Show v Hradci Králové s vozem Suzuki Swift Super 1600. Jízdy s klienty Centra Paraple chceme zopakovat i na Setkání mistrů v Sosnové u České Lípy. V rámci Projektu Drive to help věnujeme letos Centru Paraple částku 16.020,- Kč.“

Titul v početně obsazené třídě A5 se jistě počítá. Nemohu se proto nezeptat, jak proběhla jeho oslava ?

Jirka: „Něco malého proběhlo v sobotu večer. Na pořádnou oslavu ale hledáme vhodný termín, aby se jí mohlo účastnit co nejvíce lidí majících na našem úspěchu podíl.“

Jaká byla spokojenost s fungováním týmu ?

Jirka: „Naprostá. Míra Březík a všichni mechanici v čele s Ládíkem přistupují k přípravě auta opravdu precizně, což se jasně podepsalo na jeho spolehlivosti. Patří jim velký dík. Když nepočítám mojí chybu ve Vyškově, tak jsme na technickou závadu odstoupili pouze jednou a to je skvělá bilance. Velice dobře si počínali i naše hostesky a i všem dalším členům týmu se sluší poděkovat.“

Už delší dobu se netajíš přáním učinit v nadcházejícím roce další krok ve tvé kariéře a přestoupit do kategorie S1600. Můžeš už prozradit něco bližšího k jednáním o sezóně 2009 ?

Jirka: „Musím to zaklepat, ale naše závodění s Marcelou jde od začátku dobře a jsem přesvědčen, že i tím správným směrem. Přestup do vyšší kategorie je proto logický. Myslím, že prozradím hodně sdělením, že Setkání mistrů pojedeme s vozem Fiat Punto Super 1600. Úplně jasno o příští sezóně bychom měli mít do konce listopadu.“

Chceš závěrem něco vzkázat vašim fanouškům?

Jirka: „Určitě. Fanoušci ale prominou, protože nejdříve musím poděkovat všem sponzorům a partnerům, kteří nám věřili a my jsme je, doufám, svým výkonem nezklamali. Náš obrovský dík si zaslouží můj tatík, který s námi letos jezdil, Honza Dohnal za pomoc při volbě auta, Robert Balcar za fotky, Vlastík Resl za tiskové zprávy a ranní konzultace, Honza Cimr za fotky a doprovod, kluci Priharové za podporu, Honza Rudolf za přípravu tréninkového vozu a Jirka Stross za záskok v Jeseníkách. Snad jsem na nikoho nezapomněl a teď tedy chci poděkovat našim fanouškům. Vaše mávání u trati je pro nás živou vodou a doufám, že nám budete fandit i v příštích letech. Díky moc.“

Autor: Vlastimil Resl, eWRC.cz

Přidat komentář

Přidat váš komentář:
Jméno
Opište kod:

Komentáře k článku