To zlato je pro Macinu

To zlato je pro Macinu Východočeský pilot Jiří Hladík dokázal zvítězit ve třídě A5 na předposledním sprintu sezóny, přestože se musel obejít bez stálé spolujezdkyně Marcely Dolečkové. Zaskočil za ní Jiří Stross a své vítězství chtějí oba Jirkové věnovat právě navigátorce TROTINA Rallye Teamu bojující s vážnou nemocí.


Na tratích Jeseníků jsi se představil poprvé. Byl jsi na tamní soutěži někdy dříve alespoň v roli diváka ? Jak tratě a organizaci hodnotíš a nakolik vidíš oprávněný cíl tamních pořadatelů do budoucna pořádat podnik MMČR ?

Jirka: „Ve Šternberku jsem kdysi jezdíval Ecce Homo a loni jsem tu byl jako divák. Zdejší rallye pro nás však byla premiérová. Tratě jsou zde moc hezké a myslím, že by se našlo dost vhodných kilometrů i pro MMČR. Pořadatelé jsou vstřícní a mají hodně zkušeností, ale budou muset něco udělat se servisní zónou."

Na rozdíl od předchozích podniků Tě nenavigovala Marcela Dolečková, nahradil jí Jiří Stross. Proč tato změna na poslední chvíli?

Jirka: „Marcelu odvezli ze středy na čtvrtek do nemocnice a její diagnóza není zrovna příznivá. Museli jsem rychle hledat náhradní řešení, a tak jsem oslovil svého kamaráda Jirku Strosse. S výpomocí souhlasil, za což mu opravdu moc děkujeme.“

Vaši rivalové v boji o titul ve třídě A5 Tomáš Grega a Jiří Ježek tentokrát soutěži dominovali od samého začátku až do jejich odstoupení po RZ 8. Čím si vysvětluješ přece jen větší ztrátu oproti předchozím soutěžím, v nichž jste se tahali o vteřinky ?

Jirka: „Na první zkoušce se Jirka trochu hledal, protože přece jen musel přizpůsobit čtení pro něj nezvyklému autu. Dál už mu to šlo lépe a lépe. Začali jsme zrychlovat, ale mazlik i přes veškerou péči, kterou dostal před závodem, v některých úsecích prostě přestával jet. Přes všemožnou snahu mechaniků se odstranění závady nepovedlo. To ovšem nijak nesnižuje jejich výkon a patří jim i celému týmu dík za skvělou práci.“

Přes Gregovo odstoupení stále není o titulu rozhodnuto a nezbývá Vám, než se vydat i na závěrečný sprint do Vsetína. Jak vzpomínáš na předloňské téměř zimní podmínky a souboj o titul třídy N1 s Karlem Pohnerem?

Jirka: „Tehdy jsme ve Vsetíně přišli o titul špatnou volbou pneumatik, takže se mi na to moc vzpomínat nechce. Doufám, že letos to bude o mnoho lepší."

Bude Vsetín vašim posledním letošním závodem, nebo se chystáte představit divákům ještě na některém jiném podniku, například Pražském rallysprintu ?

Jirka: „Pražský rallysprint asi určitě ne, ale po Vsetínu bychom měli startovat na Setkání mistrů s vozem specifikace Super 1600. Akci bereme jako poděkování našim partnerům a budeme tam v rámci projektu Drive to help vozit opět i klienty Centra Paraple.“

Uplynulý týden se rozvířila bouřlivá diskuse o snaze FAS-u znemožnit licencovaným posádkám starty na podnicích volného poháru. Vy jste využili na jaře Erzetku k testování a proto by mě zajímalo, co si o celé věci myslíš ?

Jirka: „Vůbec se nám to nelíbí a považujeme to za diskriminaci. Myslím si, že nejlépe to ve svém článku vystihuje Tomáš Wanka.

Na závěr ještě jedna ožehavá otázka. Jak jsi zatím spokojen s fungováním Asociace jezdců a jste s Marcelou jejími členy ? Mezi posádkami nižších tříd se dost často hovoří o tom, že asociace je stvořena především pro prvních pár borců ze špičky absolutního pořadí.

Jirka: „Myslím si, že asociace začne naplno fungovat až od příští sezóny. Přece jen vzniká takzvaně za pochodu a není to lehké. Oba dva jsme vyplnili registrační formulář, takže ano. Na hájením zájmů pouze špičky jsem upozorňoval hned na samém začátku a proto věřím, že tomu tak nebude.“

Autor: Vlastimil Resl, eWRC.cz

Přidat komentář

Přidat váš komentář:
Jméno
Opište kod:

Komentáře k článku