Hladík a Dolečková do čela třídy

Hladík a Dolečková do čela třídy Východočeská posádka nádherné kitové felicie Jiří Hladík – Marcela Dolečková se vítězstvím ve čtvrtém podniku sprinterského šampionátu Impromat Rallysprint Kopná probojovala do čela šampionátu ve třídě A5. Nezastavila je ani chyba ve výsledcích.Jaký byl čtvrtý sprint sezóny pohledem úspěšného pilota ?

Kopná je mnoha posádkami považována za vrchol sprinterské sezóny. Co znamená tento podnik pro Vás ? Jak hodnotíš tratě a organizaci ?

Jirka: „To je pravda. I pro nás je tento závod nejtěžším v celé sezóně. Je velice specifický svým náročným profilem, ale i přípravou a soustředěním domácích jezdců. Tratě jsou na Kopné náročné vždycky a organizace odpovídala pořadatelskému průměru.“

Na startu se neobjevil Tomáš Grega a velmi brzy odstoupil Lumír Galia. Jak těžké bylo koncentrovat se na jízdu při absenci dvou největších rivalů z úvodních podniků ?

Jirka: „Na Májové před námi odstartoval Radek Majer a zhruba po dvou kilometrech na nás v serpentinách začali mávat pořadatelé. Zvolnil jsem a ve výjezdu z levé zatáčky jsme viděli Radkovu devítku na štorc a zablokovanou trať. Diváci i pořadatelé tahali auto ze škarpy a Marcela zrušila poplach na GPS. Posádka byla nezraněna a když se auto dostalo zpět na cestu, odcouval Radek do kopce na místo, kde nás pustil před sebe. Stejně jsme však čekáním ztratili asi čtyřicet vteřin. Po příjezdu do časové kontroly jsme celou věc oznámili zástupci vedoucího rychlostní zkoušky i časoměřičům a byl nám přislíben náhradní čas. Tuto záležitost Marcela ještě v následujícím servisu telefonicky oznámila na dispečink. V servisu jsem také zašel za pracovníky sledovacího systému ONI, aby si šli stáhnout data z jednotky, která naše zastavení musela zaznamenat. Oznámili mi, že to nejde a data můžou stáhnout až v Ostravě… Byli jsme přesvědčeni, že jsme pro přidělení náhradního času udělali maximum. K našemu překvapení nám ale nikdo náhradní čas nepřidělil. Naše rozčarování nad celou věcí je o to větší, že před začátkem rallye bylo v pátek večer školení o bezpečnosti i mj. o přidělování náhradních časů a o tom, co a jak musí každá posádka dělat a jak se chovat. Pokud uděláme chybu my, dostaneme penalizaci nebo nás poženou před komisi. Když přijde chyba z druhé strany, neděje se nic a nikdo se ani neomluví. Teď už nám nikdo náhradní čas nepřidělí a výsledky nezmění, ovšem pokud by měl někdo z FASu zájem, rádi mu záběry z kamery poskytneme, nebo si může zajet do Ostravy…“

Majitel Vaši felicie Miroslav Březík absolvoval premiéru s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Stihl jsi sledovat jeho výkon a jak ho hodnotíš ?

Jirka: „Míra prokázal své umění jet rychle se vším. Jeho časy byly výtečné. Přesto si myslím, že si to neužil tak jako my s Mazlikem.“

Vítězstvím jste postoupili do čela třídy. Co pro Vás tato pozice znamená a co očekáváte od dalšího průběhu sezóny ?

Jirka: „Vyhrát Kopnou jsme si moc přáli a je to pro nás velký úspěch. Průběžné první místo je vcelku zavazující. Věřím, že tímto výsledkem jsme udělali radost i našim sponzorům a partnerům. V průběhu sezóny se budeme stále snažit podávat dobré výkony a dobře se připravit na příští rok, kdy bychom snad již opravdu měli startovat s vozem specifikace Super 1600.“

Sprinty jsou letos situovány především do letních měsíců, kdy se konají tři během pouhých šesti týdnů. Co si myslíš o tomto sestavení kalendáře ? A jak se chystáte v tak krátké době regenerovat a také repasovat auto ?

Jirka: „Závody s prodlevou čtrnácti dnů nám nevadí, možná je to naopak lepší. Dva týdny na regeneraci sil stačí a auto má teď ten správný motor. Repasovány jsou i poloosy a přední náprava. Kit je pečlivě připravován na každé závody, takže znovu děkujeme mechanikům.“

Co si myslíš o rodící se asociaci jezdců ?

Jirka: „Tato věc tu měla fungovat už dávno. Teď snad začnou být konečně činovníci zodpovědní za svou práci. Je otázkou, kdo bude stát v jejím čele a zda budou slyšet hlasy všech jezdců a posádek. Věřím, že asociace bude životaschopná a bude pracovat pro nás. To vše se ale ukáže až časem.“

Na Jirkových a Marceliných startech a úspěších mají obrovský podíl také jejich sponzoři a reklamní partneři. Nejvýznamnějším je firma TROTINA Auto s. r. o. Zeptali jsme se proto na dojmy a postřehy Zuzany Šimurdové, zastupující tuto východočeskou společnost. „Z vítězství Jirky a Marcelky máme velikou radost a těší nás, že závodí za náš TROTINA RALLYE TEAM. Věříme, že je úspěch z Kopné naplnil spoustou sil a energie do dalších podniků a těšíme se na další boj o nejvyšší příčku v našlápnuté třídě A5. Průběžné vedení je, myslím, dostatečně silným motorem jet dále a dojet až do cíle celé letošní sezóny. Blahopřejeme nejen závodníkům, ale také mechanikům, bez kterých by to v žádném případě nešlo.

Autor: Vlastimil Resl, eWRC.cz

Přidat komentář

Přidat váš komentář:
Jméno
Opište kod:

Komentáře k článku